Facebook
home aquasporten aquasporten

Aquasporten

Hieronder zijn een aantal vormen van aquasporten uitgelegd die worden aangeboden op verschillende tijden en locaties. Als u geïnteresseerd bent in één van de aquasporten bent u van harte welkom voor een proefles. Meld u bij de docent voor aanvang van de les, en probeer het uit. Kom heerlijk banenzwemmen als u in uw eigen tempo aan uw conditie wilt werken. Voor meer informatie over de lestijden, zie het lesrooster. Gezellig zwemmen met het gezin? Iedere zondag kunt u komen gezinszwemmen in het Kristal van 10:00-12:00.


AquaVaria

Laat je elke week verrassen door onze lesgevers: de les AquaVaria is een les met veel afwisseling, voor iedereen die houdt van bewegen in diep water. Zowel de beendrijvers als wetbelt kunnen worden gebruikt en er is veel interval voor een nóg betere conditie. Diverse materialen komen aan bod en er is elke les weer een nieuw thema. Door de afwisseling kan er zowel op kracht, lenigheid, snelheid en uithoudingsvermogen worden gewerkt, dus voor ieder wat wils!


Therapeutisch zwemmen

Deze les is uitstekend geschikt voor iedereen die moeite heeft door een (tijdelijke) klacht aan bv schouders, heupen, knieën of rug en heeft als doel om zoveel mogelijk vooruitgang te boeken in het beter bewegen. Er wordt gewerkt met rustige oefeningen, die groot worden uitgevoerd, voor soepele en sterkere gewrichten. Toegankelijk voor iedereen die kan zwemmen of zelfstandig in het water kan bewegen. De lessen zijn kort, maar effectief en sluiten aan op de behoeftes van de groep.


PiYoChi

Dé activiteit voor mensen die door fysieke inspanning, zonder moeilijke bewegingen, bewust willen worden van eigen lichaam en geest. PiYoChi is een wateractiviteit dat bestaat uit elementen uit de Pilates, Yoga en Ai Chi. PiYoChi is voor iedereen toegankelijk. PiYoChi wordt gegeven in ondiep water en draagt bij aan zowel het fysieke als ook het psychische welbevinden. U ervaart hoe het water weerstand biedt, maar ook ondersteuning tijdens de bewegingen. Daarnaast wordt u door middel van ademhalingsoefeningen geleerd te ontspannen. Het leren luisteren naar je lichaam.


AquaJogging

Sportief bewegen in diep water met een wetbelt om is een leuke activiteit voor iedereen die wilt werken aan de algehele conditie. Je uithoudingsvermogen wordt behoorlijk op de proef gesteld, met spierverstevigende oefeningen tussendoor. Je werkt niet alleen met krachtige grote beweging, maar ook snelheid is een onderdeel van elke les. Omdat je geen bodem raakt is de schokbelasting veel kleiner en kan je meer spieren actief in beweging brengen. Het is dus ook een uitstekende activiteit voor iedereen die wilt afvallen of juist op gewicht wilt blijven. Elke keer weer een uitdagende workout!


AquaSwim

Lekker baantjes trekken voor de ontspanning of om de conditie op pijl te houden. Zwemmen is een gezonde sport, omdat er geen belasting is op de gewrichten en je bijna gewichtsloos bent. AquaSwim is een ideale activiteit in zwembad het Kristal in de wijk Zuidbroek om in uw eigen tempo aan uw conditie te werken.
 


AquaFit

In beweging komen en vitaal blijven is wat in deze lessen centraal staat! Bewegen in water is laagdrempelig en daarom ook voor bijna iedereen te volgen. Alle grote spiergroepen komen aan bod, er wordt gewerkt met vaste patronen die herkenbaar zijn en vaak worden herhaald. Door te trainen in water, wordt je ook fitter op land! Denk dan ook aan oefeningen als wandelen, reiken, roteren en oefeningen voor het versterken van boven- en onderlichaam.
 


AquaRobics

Bewegen met en op muziek, met de typische oefeningen die daarbij horen. Een jumping jack, rocking horse en twist komen voorbij in een leuke activiteit voor iedereen die van bewegen houdt. Alle grote spiergroepen worden getraind en de kleinere spieren worden uitgedaagd. Lekker swingen op muziek van nu, met leuke combinaties, in borstdiep water. er zijn oefeningen voor armen, benen en buik en er wordt altijd afgesloten met een ontspannen warming down.

 


Zwangerschapszwemmen

Zwemmen is één van de weinige sporten die je gedurende de gehele zwangerschap kunt blijven beoefenen. Het is de ideale manier om aan je conditie te werken. Armen en benen worden getraind en je hebt geen last van je gewicht.Je beweegt drie kwartier in behaaglijk warm water van 32 graden. Het heeft een gunstige invloed op de bloedcirculatie: het verhoogt de zuurstofopname voor jou en je kind. Conditionele en spierversterkende oefeningen worden afgewisseld met ontspannings- en ademhalingsoefeningen. Het zwembad is exclusief beschikbaar voor het zwangerschapszwemmen en is rustig en kalm. Lees meer.